-
Conflicten binnen teams - Samen tot oplossingen komen
Conflicten op teamniveau: leren om te gaan met conflicten. Ieder team komt op een bepaald moment de verschillen tegen. Soms kan dit leiden tot conflicten, en is het tijd om met elkaar een pas op de plaats te maken en tijd en ruimte te nemen met elkaar te leren hoe met verschillen en met mogelijke conflicten op positieve en effectieve wijze om te gaan. zodat je met elkaar en van elkaar leert, zodat ieder vanuit autonomie en eigenheid, zijn/haar rol kan nemen en uitvoeren. zodat feedback onderling een positief instrument wordt om elkaar en jezelf bij te sturen naar passend en gewenst gedrag. Verwachtingen te expliciteren en beter op elkaar af te stemmen vanuit respectie en transparantie. Te mogen benoemen wat iets met je doet en wat je van de ander en van jezelf nodig hebt en mogelijk in de toekomst van elkaar kunt leren in de samenwerking.
Wij worden ingezet om in teams conflicten te bemiddelen en teams te coachen vanuit de spelregels voor open communicatie en tips bij conflicten. Wij worden ook ingezet om tussen een of meerdere mensen conflicten te bemiddelen en de samenwerking te versterken. Indien nodig worden wij ook ingezet als mediator. Hoe eerder je met elkaar in gesprek gaat, hoe beter. Als externe en neutrale bemiddelaar is er voor de verschillende partijen ruimte te benoemen wat pijn doet en wat anders moet. Verwachtingen onderling te faciliteren. Hiertoe heb je elkaar nodig. Eenvoudige tools en duidelijke structuur helpen om dat waar jij last, pijn van hebt te mogen benoemen, verbinding te maken met wat je nodig hebt van de ander en van jezelf, met elkaar passende oplossingen te zoeken en te benoemen, mogelijk nieuw of ander gedrag in te zetten, heldere afspraken te maken.
-
Supervisie Professionals, (Interne) (Team)Coaches, Leidinggevenden, Teamleiders
Supervisie - Waarborgen Competenties en Ethische Gedragscodes Coaches, Professionals
Supervisie wordt ingezet voor professionals, leidinggevenden, (interne) coaches, teamcoaches: je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te optimaliseren en af te stemmen op je klanten. Je benoemt gewenste veranderingen, professionele en persoonlijke ontwikkeling en gaat hier tussentijds mee aan de slag. Supervisie en intervisie voor (team)coaches is afgestemd op de competenties en ethische gedragscodes van de (team)coach, supervisor, intervisiebegeleider en overige professionals. Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's. Zie ook Coach Journey, Team Journey en Teambuilding, Leergang Coaching en Coachend Leiderschap en een diversiteit aan Masterclasses zoals de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen) en de Masterclass Mindfulness. Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget? Contact ons en je ontvangt een maatwerk programma toegespitst op jouw gewenste resultaten. Zie ook Intervisie Lerende Teams of Opleiding tot Intervisie Begeleider, Teamcoach
-
Intervisie Effectief Leren EN Opleiding Intervisiebegeleider
Als je er dagelijks alleen voorstaat, regel je voor je zelf tijd en ruimte om te reflecteren. Je brengt successen, dilemma’s en aandachtspunten vanuit jouw (dagelijkse) praktijk in. Je werkt aan zelfreflectie en je persoonlijke en professionele ontwikkeling en groei met “sparring partners op soortgelijke posities”. Je benoemt vanuit eigen regie jouw alternatieve oplossingen en mogelijkheden vanuit co-creatie en dialoog in dit lerend team.
Diversiteit aan werkvormen, tips en tools vitaliteit en leiderschap op boven en onderstroom afgestemd op de dynamiek van deze intervisiegroep, dit lerend team. Je bent zelf de regisseur van je leerreis tijdens deze intervisie en leert van en met elkaar. Met heldere vertaalslag naar jouw dagelijkse praktijk.
Spelregels voor een psychologisch veilig leerklimaat vanuit een lerende en waarderende mindset. Tools vanuit Leiderschapstrainingen, Mindfulness en Compassietraining, Systemisch Werk, Voice Dialogue.
Gewenst resultaat is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de meerwaarde en kwaliteit van het werk verbetert. De problemen, verbeterpunten worden geanalyseerd en van oplossingen voorzien. De deelnemers leren met en van elkaar door "successen", "kwetsbaarheden" en "fouten" te delen en collectief van te leren. De ander te bevragen waarbij oplossingen door inbrenger geformuleerd worden vanuit autonomie en eigen regie. Het leerproces bij intervisie is onderzoekend en reflectief van aard. Dit leerproces zorgt voor concrete resultaten. Vragen over intervisie, lerende teams? Persoonlijk Ontwikkel of Scholingsbudget? Contact ons via Astrid Anna Kuin met een belafspraak via mail:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of rechtstreeks via 06-46065362. Op zoek naar een Team Coach voor uw team? Zie Team Coaching. -
Team Coach - Psychologische veiligheid, vertrouwen en vitaliteit - Lerende teams en gewenste professionele ontwikkeling
Lerende teams: hoe blijf je als team zorg dragen op vitaliteit, werk en leerplezier, onderling vertrouwen, verbinding, diversiteit en inclusie, gewenste resultaten en feedback? Als team coach begeleiden wij teams in onderlinge samenwerking, communicatie, de onderlinge dialoog, het niet-gevoerde gesprek. Met heldere spelregels voor een leer en teamklimaat vanuit psychologische veiligheid en vertrouwen.
Diverse tips, tools en werkvormen passend bij de gewenste verdere professionele ontwikkeling van het team. Deelp Democracy: faciliteren van de dialoog en besluitvorming op boven en onderstroom, diverse tools. Effectief en toekomstgericht met elkaar te leren door gezamenlijk successen, aandachtspunten, dilemma's vanuit de praktijk te delen.
Psychologische veiligheid en vertrouwen als basis: de gelaagdheden in Team Coaching:
- Ontwikkelingen in de context, resultaat en focus
- Verantwoordelijkheid nemen
- Betrokkenheid onderling; van betekenis zijn, zingeving en persoonlijke groei
- Delen van verschillen in stijl en inzichten
- Onderling vertrouwen en psychologische veiligheid binnen en tussen teams (vertrouwen en vitaliteit).
Vragen? Contact ons geheel vrijblijvend via drs. Astrid Anna Kuin, Senior Team Coach via
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 0646065362. -
Feedback geven en ontvangen
Feedback is een belangrijk instrument voor effectieve succesvolle en lerende teams, afsprakencultuur en aanspreekcultuur: praten met elkaar in plaats van praten over elkaar. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Vanuit de open dialoog, vertrouwen, elkaar aan te spreken met impact en de vertaalslag naar feedforward. Vanuit een lerende mindset elkaar feedback te vragen, geven en ontvangen gericht op meerwaarde, vanuit kwaliteiten en sterke kanten, kansen en mogelijkheden. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren deelnemers (managers, professionals) onderlinge feedback in te zetten om de onderlinge samenwerking en de gewenste resultaten naar klanten/doelgroepen te verbeteren. "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Professioneel constructieve feedback te geven zonder dat er spanningen ontstaan.Te benutten naar een leer- en verbetercultuur waar zowel "successen" als lastige situatie of "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Om (meer)waarde en kwaliteit te optimaliseren. Om elkaar aan te spreken op wat wel en wat niet goed gaat (eigenaarschap en accountability). Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven, te ontvangen en te vragen. Stappenplan feedback.
-
Communicatie en gedrag - Onderlinge samenwerking
Lerende organisaties, teams en het Hybride werken en effectief samenwerken vragen om proactieve communicatie en gedrag, vanuit eigenaarschap en persoonlijk leiderschap.. Hoe je mentale en fysieke vitaliteit optimaal te bewaken vanuit veerkracht en een lerende mindset, vanuit zelfvertrouwen en zelfzorg. Aandacht hoe je open communicatie en gedrag dusdanig in te zetten dat je (schaduw)patronen vanuit je automatische piloot doorbreekt en bijstuurt naar gezond en proactief gedrag. Duidelijk je grenzen te stellen en behoeften onderling te delen. Hoe van reactief naar proactief gedrag en je gewenste professionele ontwikkeling vorm te geven. Bewust te zijn van je persoonlijke stijl, tips en tools. Inzicht in je kwaliteiten en eventuele valkuilen en hoe je volgende uitdaging in de praktijk vorm te geven en feedback te benutten. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze coaching, training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden.
-
Training Feedback, requesting and receiving feedback
"The quality of your conduct determines the relationship”
With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.
-
Leergang Supervisor - Supervisie en Coaching
Leergang Supervisor, Supervisie en Coaching (Interne) (Gezins)Coaches: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele supervisor en coach, gaat in op interventies van de supervisor, de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij jouw doelgroep. Duurzame inzetbaarheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: medewerk(st)ers, klanten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als supervisor doorleeft u de visie en principes van supervisie, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de supervisor en coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste leerresultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Supervisie van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach, supervisor met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Persoonlijk Ontwikkel- of Opleidingsbudget 2021? Of spreiden over 2021 en 2022? Start: Najaar 2021 of Voorjaar 2022 - Zie ook Supervisie en Intervisie, en de Opleiding Intervisoren als ook Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.